Welcome in Asia! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Amber steenbergen - WaarBenJij.nu Welcome in Asia! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Amber steenbergen - WaarBenJij.nu

Welcome in Asia!

Door: ambersteenbergen

Blijf op de hoogte en volg Amber

21 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Ik ben helemaal high, en lig lekker in m'n bedje. ik heb een uur lemon grass gastendoekjes staan vouwen (geloof me, dat stinkt!!).

Vandaag weer een dagje gehad met hordes Thaise gasten. Zal even uitleggen hoe dat hier gaat.

Voordat men iets bestelt worden hier alle instagram apps, spiegelreflex camera's en polaroids eerst uitgetest. En niet één simpel fotootje van het gerecht wat je aan het eten bent, neeeee hele fotoshoots worden gehouden aan tafel!

Als men dan eindelijk is uit-gefotografeert, en je de kans hebt om zonder dat je de foto verpest een menukaart aan te bieden, komen de elektronica winkels tevoorschijn.

En ik maar denken dat we in Nederland in een mobiel tijdperk zaten, maar hier is het nog tien keer erger. Mensen hier hebben niet 1 telefoon op tafel liggen, nee hoor! Zo'n 4 iphone's, 2 paar koptelefoontjes, één ipad, en 2 samsung telefoons. Hele tv series worden bekeken, sudoku's worden opgelost, en er is altijd wel een persoon die 'temple run' aan het spelen is.

Wat me ook opvalt is dat bij elk gezelschap, of een krijsende voedsel uitspugende baby aanwezig is óf een zwangere vrouw. Ik weet niet wat het is met Aziaten maar ik heb nog nooit in m'n leven zoveel zwangere vrouwen gezien in een maand. Wel leuk want je hebt altijd een gespreksonderwerp!

Verder weet ik niet hoe de kinderen hier opgevoed worden, maar wat ik wel kan zeggen is dat 'zondags armpjes' niet alleen in Nederland voorkomen. De kleine (maar wel heel erg schattige) Thaise kindertjes worden overal heen gesleept. Als ze van hun stoel vallen is dat geen probleem, want mamlief lacht er gewoon keihard om en maakt foto's van haar huilende kind.

Ik verbaas me ook erg als een in mijn (Europese) ogen 17-jarige, opeens 30 blijkt te zijn getrouwd en wel. Mensen lijken hier zo jong, echt ongelofelijk!

Nog een dagje werken in het land der jeugdigheid en dan 2 dagen vrij!

Good night!

  • 21 Juli 2012 - 17:13

    Mama:

    Ok ik zal echt nooit meer klagen als jullie met een telefoon ( 1 telefoon welteverstaan!! ) aan tafel zitten want ik begrijp dat het nog erger kan. Je moet toch eens vragen hoe die mensen het voor elkaar krijgen om er zo jong uit te blijven zien ( misschien kom het door dat ingrediënt dat overal inzit en naar k..... smaakt? haha ). Nou je laatste 2 vrije dagen, benut ze goed hoor want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig naar huis.

    Liefs en tot snel xxx


  • 22 Juli 2012 - 02:17

    Amber:

    Haha gelukkig maar! En het lijkt nu net of dat k woord iets anders is hahaha, zat echt drie uur na te denken wat het kan zijn. Maar nu weet ik het: kots! hahaha.

    Kan echt niet wachten op die vrije dagen heb het even helemaal gehad met dat restaurant ! xxxxx love you!!

  • 22 Juli 2012 - 09:36

    Mike:

    Hebben ze daar geen Oostblokkers die je bezig houden met enquetes en dergelijke dan?? :-P x

  • 22 Juli 2012 - 15:40

    Amber:

    Hahaha nee, maar straks wel een Nederlandse die aan je terrastafeltje verschijnt ! ghehe JOKE.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 11464

Voorgaande reizen:

28 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Bangkok!

Landen bezocht: