Laatste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Amber steenbergen - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Amber steenbergen - WaarBenJij.nu

Laatste week

Blijf op de hoogte en volg Amber

23 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Het is alweer bijna voorbij! nog 3 werkdagen, en over 6 dagen land ik alweer op Nederlandse grond. Ik heb weer zoveel meegemaakt!

Ik begrijp nou bijvoorbeeld waarom mijn Thaise collega's me niet naar huis stuurde toen ik zo ziek was. Het is hier namelijk volkomen normaal om 1 á 2 keer per dag boven de prullenbak te hangen. Ook niet zo gek aangezien ik gister uit eten gingen en er rauwe gamba's (schijnt een delicatesse te zijn?!), gefrituurde insecten, kipnuggets met stukjes bot erdoorheen gemalen en gedroogde vis op tafel verscheen. Ze gooien ook overal 3 kilo chili poeder of gemalen rode peper met vissaus overheen, dus ik begrijp wel dat hun graten pakhuis achtige lijfjes dat niet aan kunnen. Het was overigens wel heel gezellig en iedereen was heel lief voor me! En ze hadden cocktails voor 2,50!! En nee niet die zielige hoeveelheid die ze in Europa hebben, maar gewoon hele kannen vol!

om 3 uur was ik weer veilig in mijn hotelkamer en heb ik heerlijk geslapen. Vannochtend heb ik een fietstocht geboekt voor morgen, dus ik ben benieuwd! Aangezien ik niet wist waar het was ben ik vandaag maar even een kijkje gaan nemen bij het verzamelpunt. Het is een Nederlandse organisatie die goed te bereiken is via het bts systeem (sky train). En ja hoor: raakte meteen aan de praat met een nederlandse familie die de tocht net gedaan hadden. Ze waren er heel enthousiast over dus dat moet goed komen morgen. De familie bleek uit Friesland te komen, en in Anantara te verblijven!! Echt te toevallig! Ik heb ze even rondgeleid en het sky train systeem uitgelegd. We kwamen terecht bij 'Terminal 21'. Een ziek groot winkelcentrum met op elke etage een ander thema. Zo ga je van Tokyo naar Londen, en van Londen naar Parijs. Erg leuk om even doorheen te lopen en wat te eten te scoren (echt een aanrader), maar dan heb je het ook wel weer gezien.

Ik weet trouwens niet waar het gezicht zit van Thaise mensen, maar ik ging naar een spa en toen vroeg ik om een facial. Krijg ik een hele massage van mn handen, voeten, rug, schouders en hoofd erbij! 80 maskertjes en crèmes later hoefde ik maar een tientje te betalen! Ik hou van Thailand!!!

Op de terug weg zat ik naast een Franse vrouw (circa 50 jaar oud) die tot ergernissen aan toe van haar man (EN VAN MIJ!!), haar hele toeristische gidsje in het Frans zat op te lezen. Ik weet niet wat haar bedoeling was, maar na 30 minuten was ze er nog steeds niet over uit wat ze wilden gaan doen en begonnen ze opeens heftig te zoenen. En ik maar zeggen dat Thaise mensen raar volk zijn..

Nou dat was het weer voor vandaag, ik ga op zoek naar een gezellig Italiaans restaurant voor vanavond want ik kan geen Thais voedsel meer zien..

Ciao !

  • 23 Juli 2012 - 19:40

    Opa En Oma:

    Hoi Amber,
    Jouw verblijf in Thailand is één avontuur lijkt het.
    Je gaat nog wel heel Hollands fietsen hé,opa en oma vragen zich af wat dat voor fietsen zullen zijn.
    Ook dat uitstapje met die twee meisjes,het is toch buiten gewoon dat dat op je pad komt.
    Maar het eten blijft een probleem merken we , althans het Thais eten.maar het land zelf heeft je hart gestolen hé , dus geniet er de laatste dagen nog maar volop van.
    Opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 11460

Voorgaande reizen:

28 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Bangkok!

Landen bezocht: