WAUW!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Amber steenbergen - WaarBenJij.nu WAUW!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Amber steenbergen - WaarBenJij.nu

WAUW!!

Blijf op de hoogte en volg Amber

24 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Okè vandaag was by far de beste dag van mijn hele verblijf tot nu toe! Ik heb zo genoten. ik moest om 12:45 verzamelen bij Phrom Phong (sky train station) voor de fietstocht. Ik was er al lekker op tijd zodat ik nog wat rond kon kijken. Ondertussen had ik in Siam (het grote winkelcentrum) een heerlijk ontbijt gescoord. Toen ik nog een uur over had liep ik langs een straat met allemaal beauty salons. Ik heb mijn angst overwonnen en ben naar binnen gestapt om mijn haar te laten knippen! Precies een uur later stond ik weer buiten, met perfect geknipt haar! Voor 5 euro krijg je hier bij de kapper: een drankje en een knipbeurt van een uur lang. Ze föhnen het ook nog heel mooi in model ook!

Gestyled en wel kwam ik aan bij ABC (amazing Bangkok Cycling). Na wat geklets van mijn adhd gids genaamd 'Beau', vertrokken we. Ik had een lekker comfortabele damesfiets, terwijl een man naast me stoer een mountainbike had uitgekozen. Na nog geen twee minuten lag de man met zijn rug in een bak nat cement. Wij snel naar hem toe rennen om jawel, foto's te maken. Daarna hebben we hem er natuurlijk wel uitgeholpen en zette we onze tocht voort.

We reden over zelfgemaakte bruggen, door huiskamers, jungles, langs blaffende honden, stinkende riolen, fruitplantages en staken zelfs een weg over waar je je zelfs niet veilig voelt in een tanker. Onderweg werden we getrakteerd op heerlijke lokale snacks. Ik had maar van te voren ingevuld dat ik vegetarisch was, aangezien ik geen zin had in ingewanden of gedroogde vis. Maar het eten was gelukkig prima te doen! Na een 'gat in de grond-stop' (ofterwijl plaspauze) gedaan te hebben gingen we weer langs de jungle terug. Dit was geweldig, we reden over 30 centimeter brede paadjes (ongeveer 1,5 m boven de grond) door de jungle. Er waren zelfs huizen. Het was zo armoedig, maar toch zo sfeervol! Overdag zou ik het er ook wel een paar weekjes kunnen uithouden. Maar 's nachts lijkt me weer een ander verhaal.. De fietstocht was echt een geweldige ervaring, omdat je echt langs plekken gaan waar de Thaise mensen leven. En wat zijn die mensen toch gelukkig met weinig. Daar kunnen wij nog heel wat van leren!

Aangezien ik niet heel erg snel gelukkig ben met weinig en vooral niet als het gaat om eten. Besloot ik om lekker uit eten te gaan bij Asiatique. Ik kwam terecht bij 'Fire & Dine' een geweldig Thai style Italiaans restaurant. Heel chique, maar spot goedkoop!! Ik bestelde een heerlijke salade, en om te compenseren een pizza! Cola'tje en een heerlijke cocktail erbij. Het was nog happy hour ook dus kreeg er meteen een tweede bij, lucky me! Toen de man die tegenover me zat echt heel akward zat te doen en vroeg of hij bij me aan tafel mocht zitten, besloot ik dat het tijd was weer naar huis te gaan. Onderweg nog een cadeau voor Mike z'n verjaardag gekocht, en voor Merel en mama nog leuke kleding!

Wish me luck, want ik ga morgen eens kijken of alles nog in mijn koffer past.

(en zo niet is het ook niet erg, dan blijf ik gewoon hier. De huur van het appartement van Aek is evenveel als mijn internetkosten per maand dus dat moet goed komen!)

  • 25 Juli 2012 - 08:43

    Mama:

    Hoi lieverd,

    Ik geniet elke dag weer van je verhalen en de dingen die je meemaakt. Ik vind het top dat je zoveel dingen in je uppie onderneemt. Ontzettend leuk dat het gelukt is met die fietstocht, dat moet wel een hele bijzondere ervaring zijn in zo'n drukke stad. De maand is voorbij gevlogen maar volgens mij smaakt het naar meer en wil je dolgraag nog een keer terug ( volgend jaar dan maar met z'n vijven?!!) Lieverd werk ze nog de laatste dagen en geniet nog even.

    Love you xxxx Mam

  • 25 Juli 2012 - 23:22

    Janine:

    Hoi Amber,
    Wat een leuk verslag weer!! en wat doe je leuke dingen op je vrije dagen. Volgens mij heb je alles eruit gehaald wat er in zat.
    Nog heel goede laatste dagen ( je zegt wel heel stoer dat je ook zou kunnen blijven... maar daar geloof ik niet zo veel van ;)! ) en dan een goede reis naar Schiphol Airport!!!

  • 25 Juli 2012 - 23:31

    Marla:

    Hoi Amber,

    Als ik je verhalen lees, dan krijg ik ook zin om Thailand te ontdekken..het lijkt mij fantastisch om het allemaal mee te maken!!
    Goede reis terug en tot mailens/horens!!!

    Ciaooooo, Marla, Ruben en Ivan xxx

  • 26 Juli 2012 - 18:35

    Amber:

    bedankt voor jullie lieve reacties ! Nog twee daagjes dan ben ik weer thuis. En ik denk dat Janine me door heeft haha, ik vind het toch wel heerlijk om weer naar huis te gaan. Zie jullie snel allemaal!! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 11460

Voorgaande reizen:

28 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Bangkok!

Landen bezocht: